Erdővidék

Készült: 2013. augusztus 03. szombat Írta: Kiss Gábor

Sárga vizű patakBorvíz-forrásTegnap elhatároztuk, hogy a mai napon a Lövététől keletre fekvő Erdővidékre látogatunk. Udvarhelyről Csíkszereda felé indultunk. A város határában megkerestük azt a geoládát, amit tegnap nem sikerült meglelnünk.
Kalibáskőnél Kirulyfürdő felé fordultunk. A völgyben patakparton fut az újonnan elkészült út. A víz a sok vastól sárga színű. A völgyben több borvíz-forrás is feltör a föld mélyéről. Az első forrás közelében ismét egy láda keresésével töltöttük az időt. Út közben megálltunk egy fél méter magasra feltörő forrásnál, majd egy fogadóban pihentünk meg, ahol a vendéglőstől sok információt szereztünk a környék szálláshelyeiről és látnivalóiról.
Daniel-kastélyVargyas községben sok látnivalót találtunk. A falu híres a bútorfestésről. Meglátogattuk az egyik elismert bútorfestőt, de az unitárius templomban is találtunk szép festett bútorokat. A település másik nevezetessége a Daniel-kastély, ami jelenleg Esztergom város tulajdonában van. Az idegenvezető sok érdekességet mesélt a helyről és kívül belül megmutatta az épületet. Érdemes még megemlíteni a Makovecz Imre által tervezett református templomot, ahova szintén sikerült bejutnunk.
Hazaúton, ismét egy geoláda koordinátái alapján jutottunk el a Bükkfalván található Román Viktor szoborparkba. Megnéztük az itt kiállított absztrakt műveket, ami kissé távol állt a mi ízlésvilágunktól.
A nap zárásaként betértünk az Udvarhely határában álló Jézus Szíve kápolnába, majd visszatértünk Korondi szálláshelyünkre.