A Mézgedi Czárán-barlang

Készült: 2013. július 30. kedd Írta: Kiss Gábor

A barlang bejárataA korai kelés ugyan sikerült, mégis 9 óra körül tudtunk csak elindulni a túrára. A kék jelzésen haladtunk, ami az elején egy könnyű emelkedővel kezdődik, de később ez elég meredeken visz a csúcsra. Rendesen leizzadtunk mire a tetőre értünk. Innen szinte folyamatosan lefelé visz az út. Zoli a meredek rész feléről visszafordult, így 7-en folytattuk az utat. Én a többieket lehagyva előre mentem. Eszembe villant, hogy ebben az erdőben akár medvével is találkozhatok. Nem is telt bele öt perc és egy szikla mellet, tőlem úgy 15-20 méterre meg is pillantottam a medvét. Óvatosan körbenéztem, hogy hová lehetne elmenekülni előle, ha véletlenül támadásba lendül, majd a fényképezőgépemért nyúltam. CseppkőEkkor észrevett az állat és pillanatok alatt eltűnt a bokrok között.

Később eleredt az eső. Nehezen szántuk rá magunkat az esőkabát felvételére, de mikor kiértünk az erdőből és az eső továbbra is kitartóan esett kabátjainkba bújtunk. Negyed óra múlva elállt az eső és kisütött a nap. Megkerestük a barlang közelében elrejtett geoládát, majd a barlanghoz menünk. Már a bejárat is lenyűgözött bennünket impozáns méreteivel. Bent érdekes, hófehér cseppkövekben gyönyörködhettünk. Kb. egy órás idegenvezetéssel néztük meg a barlang látványosságait. Ezután indultunk vissza a szállásra. Ez újabb 4 órás gyaloglást jelentett. Vissza kellett másznunk a hegy tetejére, ami elég fárasztó menet volt.

Este paprikás krumplit főztünk és lefeküdtünk, hogy másnap kipihenten induljunk Korondra, ahol a hét további részét töltjük.